Quilteværkstedet

Merethe Søby, Smedestræde 12, Overby, 4583 Sjællands Odde

 

Home

Hvem er jeg ?

Galleri

Quilteværksted

Links

 

 

En designvæg er en uundværlig ting når man skal se sine blokke i et større perspektiv. Et stykke batting eller flannel hængt op på væggen er en  billig og effektiv løsning. Blokkene bliver hængende og de kan flyttes rundt efter behag.

 

 

 

 

  Kædesyning er en metode som jeg bruger meget, det sparer tråd, og er en nem måde at sy kontinuerligt. Jeg putter et lille stykke stof ind i starten og enden på min kæde, som jeg syer henover, så behøver jeg ikke at klippe tråden af hele tiden.
  Når jeg har mange blokke med flere forskellige stykker stof i, sætter jeg dem op på min designvæg, og når jeg er tilfreds, lægger jeg hver blok ind i et blad, en på hver side. Så kan jeg starte fra en ende af med at sy dem sammen,
  Hvem hader ikke når man har syet en lang søm forkert, og man er nødt til at sprætte det hele op igen. Til det bruger jeg en batteridrevet skægklipper. Jeg sætter enden på det jeg vil sprætte op fast på mit strygebræt  med en nål, og starter maskinen. Den klipper ikke i stoffet, kun i tråden. De små tråde fjerner jeg med et stykke malertape rullet omkring 2 fingre. I øvrigt har jeg altid et håndklæde liggende på mit strygebræt. Når jeg presser mine quilt blokke får det ikke en kant der hvor sømmen er.